Do ‘Economy of Communion’ Enterprises Deserve the ‘Social’ Label? A Comparative Discussion of their Aims and Logic of Action
2014, V.70, N.1 • Revista Portuguesa de Filosofia
Autor: Luca Crivelli, Gui Benedetto
Resumo:
As empresas que participam no movimento da “Economia de Comunhão” comprometem-se a distribuir até dois terços dos seus lucros para ajudar pessoas necessitadas e para difundir, especialmente na esfera económica, uma cultura de dar e partilhar. Além disso, elas comprometem- se a ter um estilo de gestão e operação, que sublinha a dignidade de cada pessoa, visando a criação de relações de reconhecimento mútuo e de abertura entre todos os que estão envolvidos na actividade empresarial. O objectivo deste artigo visa destacar as semelhanças, e salientar as diferenças, entre as empresas que participam do movimento da “Economia de Comunhão” e de outros exemplos da chamada economia social e civil.
Abstract:
The enterprises participating in the ‘Economy of Communion’ movement commit to allocating up to two thirds of their profits for the help of people in need and the diffusion, especially in the economic sphere, of a culture of giving and sharing. Moreover, they commit to a management and operation style that stresses the dignity of every person and aims at creating relationships of mutual recognition and openness among all those who are involved in the enterprise’s activity. The aim of this paper is to highlight the similarities and underline the differences between the businesses participating in the ‘Economy of Communion’ movement and some other examples of the so called social and civil economy.
ISSN: 0870-5283; 2183-461X
DOI: http://doi.org/10.17990/RPF/2014_70_1_0028
Texto Completo: https://www.publicacoesfacfil.pt/product.php?id_product=502
Palavras-Chave: comunhão,Doutrina Social da Igrej,Economia de
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